Samael Aun Weor - despre Iuda si Evanghelia lui Iuda

Samael Aun Weor afirma în comentariile sale despre Pistis Sophia că fiecare dintre apostolii din Evangheliile Creștine este simbolic. La fel ca în toate narațiile mitologice și religioase, adevărul literal devine o ilustrare a adevarurilor spirituale. În alte cuvinte, știm că Isus și discipolii săi au existat, însă faptele și spusele lor, scrise în Evanghelii, sunt simbolice, nu literale.

Evangheliile scrise conservă învățături, nu povestiri. Astfel, aceia care caută în scrierile antice adevărul literal vor fi intotdeauna dezamagiți, căci cei ce au scris Evanghelile nu erau preocupați de a transmite istoria literală; erau interesați să-i ajute pe ceilalti să scape de suferință îi să se îndrepte spre cunoașterea spirituală.

Pentru început, este esențial să întelegem ce înseamnă numele. Iuda - Ιούδας este pronunția greacă a numelui ebraic יהודה Judah.

"Și ea [Lea] a născut din nou și a dat naștere unui fiu [al doisprezecelea]: și ea a spus : Acum îl slăvesc ( ידה yadah) pe יהוה (Numele Sfânt al Domnului, Jehova); de aceea l-a numit יהודה [Yĕhuwdah, Judah]... - Geneza 29:35

Așadar numele Iuda este mai aproape de Dumnezeu decat ne imaginam, căci este numele lui Dumnezeu ( יהוה ) cu o poartă (ד daleth) înăuntrul său.

Evanghelia originară a lui Iuda este alegorică: ea conține și un sens literal, însă intenția reală și înțelesul scrierii este perceptibilă doar de conștiință, atunci când conștiința este liberă de ego: mândrie, mânie, atașament, invidie, frică, etc. Cu cât ne eliberăm de valorile negative, vedem mai clar în sacrele scripturi ale oricărei tradiții. Acesta în sine este întelesul de bază al Evangheliei: Iuda, ca simbol al Ego-ului, trebuie sa moară.

Doar în acest fel Mântuitorul poate reinvia.

Fiecare apostol al lui Iisus reprezintă anumite calități specifice ale divinității noastre interioare. Calitățile pe care ei le reprezintă sunt dezvaluite și activate prin munca practică asupra noastră înșine, nu prin simpla credință sau apartenență.

evanghelie iuada - cina cea de taina

Iisus a enunțat aceasta foarte clar:

Trebuie deci sa fiți perfecți, precum Tatăl care este în Ceruri este perfect - Matei 5:48

Pentru a atinge perfecțiunea, toate imperfecțiunile trebuie înlăturate. Nu ne putem înlatura imperfecțiunile doar crezând. Astfel, Evangheliile ne arată simboluri ale proceselor psihologice prin care trebuie să trecem pentru a atinge perfecțiunea. Moartea psihologică este prezentată în scripturile tuturor marilor religii, precum istoria lui Ioan Botezătorul, crucificarea lui Iisus, sacrificiul lui Isaac și moartea lui Iuda.

Iuda simbolizează un aspect foarte distinct al conștiinței. A-l întelege pe Iuda în deplina profunzime simbolică trebuie să apelăm la meditație. Intelectul este prea superficial și redundant pentru a capta impactul total al oricărui adevăr spiritual, și Iuda, care la suprafață are o aparență diabolică, nu poate fi usor definit.

Povestea lui Iuda și felul în care umanitatea îl percepe se aseamană cu cele ale lui Lucifer. La fel ca multe din cele mai profunde aspecte ale doctrinei creștine, povestea lui Iuda și cea a lui Lucifer au fost modificate, corupte și eventual repugnate. Dar nu a fost întotdeauna așa. În primele zile ale credinței creștine, când doctrina era intactă, atât Iuda cât și Lucifer reprezentau aspecte critice, esențiale, ale doctrinei creștine. Aceasta este usor de demonstrat, trebuie doar să ne uităm în istoria bisericii și vom găsi mulți părinți de demult ai bisericii purtând numele de Lucifer, și se spune chiar că unul dintre primii papi a avut acest nume.

În sinteză, putem spune că amandoi, și Iuda, și Lucifer, ilustrează un simbolism sofisticat. În fiecare din ei pot fi găsite simboluri ale valorilor pozitive și simboluri ale valorilor negative. Întelegerea lor in profunzime cere mult studiu și chiar mai mult, meditație și auto-reflecție.

evanghelia dupa iuda

În sprijinul acestor afirmații ne putem baza acum pe recent decoperita și incontestabila Evanghelie a lui Iuda, a cărei traducere a fost prezentată public în anul 2006. Însă inainte de aceasta, un asemenea punct de vedere revoluționar a fost afirmat de Samael Aun Weor, in 1977, înainte de a putea îndrăzni să sperăm la o astfel de dezvăluire.

Iată câteva extrase din conferințele lui Samael Aun Weor în care Iuda este pus, pentru prima dată după aproape doua mii de ani, în lumina adevărului:

"Întrebare:
Maestre, am vorbit despre diferitele părți autonome și auto-conștiente ale Ființei, și ne-ați dat câteva exemple, ne-ați spus despre Apostolii care se află în fiecare dintre noi. Ce parte autonomă și auto-conștientă a Ființei este legată strâns cu anihilarea de sine ?

Răspuns:
Iuda Iscarioteanul! Să nu ne gandim doar la acel Iuda de acum 1977 ani, să ne gândim la Iuda INTERIOR ... Acest Apostol interior, care este una dintre Doisprezece Puteri pe care le purtăm în interiorul nostru, una dintre cele doisprezece părti ale Ființei. El este cu adevarat interesat de anihilarea Budistă, ceea ce este este extraordinar ...

Nu neg nici existența acestui apostol de acum 1977 de ani, care de fapt reprezintă Iuda nostru intim. El este o realitate. El exista. El este unul dintre Cei Mari, cel mai entuziast Maestru, cel mai exaltat discipol care a umblat cu Isus din Nazaret, dar înăuntrul nostru este Iuda Interior, altul decât acel Iuda real, în afara celor trei trădători care sunt aici, în centrele noastre, există cineva care personifică Iscarioteanul, care este cu adevarat interesat de distrugerea Ego-ul, în fiecare dintre noi. Iuda Iscarioteanul ne invață, cu întreaga claritate meridiana, Doctrina Dezintegrării Ego-ului.

Iuda Iscarioteanul nu este, așa cum mulți cred, un om care și-a trădat Maestrul. Nu, el a jucat un rol, predat de maestrul său, și nimic mai mult. Însuși Isus din Nazaret i l-a predat și Iuda l-a memorat și l-a reprezentat conștiincios, public.

Doctrina lui Iuda arată cum se dobandește eliminarea tuturor agregatelor psihice, Moartea Ego-ului. Din acest motiv, Iuda s-a spânzurat, indicând faptul că Ego-ul trebuie să fie redus la cenușă.

Iuda a jucat un rol, și nimic mai mult; s-a pregătit cu conștiința. Pentru a nu contrazice cu nimic Scripturile Sacre, l-a exersat de multe ori, înainte de a-l face în public, așa cum un actor își face rolul său și nimic mai mult.

Iuda a fost și ramâne cel mai exaltat discipol al lui Isus Hristos, a obținut Cristificarea ...

evanghelia iuda spanzurat

Întrebare:
Iuda Iscarioteanul, atunci, este unul dintre Marii Inițiați?

Răspuns:

Iuda Iscarioteanul, cu adevărat, nu a vrut rolul lui Iuda, el a vrut rolul lui Petru. Dar Isus i l-a pregătit lui Iuda pentru drama pe care a trebuit să o ilustreze și Iuda l-a reprezentat minunat. Dar Iuda Iscarioteanul nu l-a trădat pe Isus niciodată. El a trebuit să memoreze tot ce corespunde cu Evanghelia lui Iuda.

Pentru a înțelege Evanghelia lui Iuda, trebuie să studiem în Zaharia. Aici sunt mentionate cele 30 de monede de argint, pentru care a fost disprețuit, etc., etc., banii au fost utilizați pentru a cumpăra un teren pentru cei morti, etc. Toate acestea (tipul de monedă și toate acestea), sunt scrise în Zaharia.

evanghelie iuda arginti


Așa încât Maestrul Iuda are o Evanghelie: Dizolvarea Egoului. A renunțat, el însuși, la toată fericirea și trăiește în Lumile Infernale, lucrând pentru cei pierduți, pentru care nu este nici un remediu.

Astfel, el este singurul care nu au primit onoruri, care a fost urât, insultat și care, cu toate acestea, iubește omenirea, pentru că pentru omenire s-a sacrificat, și și-a dedicat întreaga sa viață și fericire pentru omenire. După Isus, cel mai grandios om ce există se numește Iuda Iscarioteanul.

El este cel mai disprețuit și este cel mai urât de toți, și nimeni nu a înteles sacrificiul său, pentru că pentru Iisus din Nazaret sunt lacrimi, recunoștintă, gratitudine, dar pentru acel care și-a dat viața pentru întreaga omenire și ne învață Calea Dizolvării Ego-ului, nu a fost un cuvânt de laudă; nu au existat decât insulte, de cand el și-a îndeplinit drama sa pâna în epoca în care trăim.

evanghelie sarutul lui iuda

Toate acestea sunt simbolice, nimic din acestea nu se poate lua ca literă moartă. Ce este adevărat este ca Iuda Iscarioteanul, înainte de toate, nu este ceea ce pretind oamenii că este: un trădător; Aceasta este complet fals.

El a învățat rolul sau, și l-a învătat de la Isus; Isus l-a învățat. La fel ca Petru și Ioan, toți au avut rolul lor, tot așa a avut și Iuda; un rol ce trebuia să reprezinte în viața practică Drama Cosmică a Inițierii.

Iuda nu a dorit să facă acest rol. Petre s-a oferit să facă rolul lui Iuda, dar Isus nu a acceptat ca Petre să facă acest rol. Isus îi alesese deja pe fiecare pentru rolurile respective.

Iuda reprezintă dezintegrarea ego-ul, Eu-ul, pe "Mine însumi", pe sine. Evanghelia lui Iuda este moartea lui "Eu însumi"! Și iată ce este grandios: fără Iuda nu este Drama Cosmică!

În ceea ce-l privește pe Petru, Evanghelia sa este sexul. De aceea, se spune: "Petru, Peter, Piatra, Patar" ...

Ioan, este Verbul, Cuvântul; Paul reprezinta filosofia, Gnoza, întelepciunea; Filip are o Evanghelie prețioasa: ieșirea în astral, trezirea conștiinței, cea a călătoriilor în Stare de Jinas, a practicilor de înaltă magie și așa mai departe ... "

Samael Aun Weor a afirmat acestea inainte ca Evanghelia lui Iuda sa fie redescoperita. Dacă nu ați facut-o până acum, vă invităm să citiți (aici) Evanghelia lui Iuda. Sunt doar câteva pagini, și vă asteaptă de două mii de ani ...